Schimb și returnare produs

LISTA produselor nealimentare de calitate corespunzătoare care nu pot fi returnate sau schimbate cu un alt produs similar.

1. Bijuterii (obiecte din metale prețioase cu pietre prețioase, din metale prețioase cu inserții din pietre semiprețioase și sintetice, pietre prețioase tăiate).

2. Articole de îmbrăcăminte și tricotaje (lenjerie de corp, lenjerie de pat, ciorapi și șosete).

3. Articole de igienă personală (periuțe de dinți, piepteni, agrafe, bigudiuri, pensete, briciuri, aparate de ras electrice și alte produse similare de igienă personală).

4. Produse de parfumerie și cosmetice.

5. Produse textile (țesături din bumbac, in, lână, mătase și sintetice, panglici, dantele etc.).

6. Produse de cablu (fire, cabluri, șnururi).

7. Materiale de construcție și de finisare și alte produse vândute la metru (linoleum, folie, covoare etc.).

8. Produse și materiale din polimeri care intră în contact cu produsele alimentare, inclusiv de unică folosință (vase și ustensile de bucătărie, materiale de ambalare, recipiente pentru depozitarea și transportul alimentelor – canistre, bidoane, sticle, butoaie).

9. Produse chimice de uz casnic, pesticide și produse agrochimice.

10. Mobilier de uz casnic (seturi și garnituri de mobilier).

11. Automobile și produse moto/velo, remorci și agregate aferente, utilaje mici pentru lucrări agricole, bărci de agrement și alte mijloace de transport plutitoare de uz casnic.

12. Produse tehnice complexe de uz casnic care au garanție (mașini și aparate electrice de uz casnic, echipamente radioelectronice, tehnică de calcul și multiplicare de uz casnic, aparate foto și video, telefoane fixe și mobile, aparate de fax, instrumente muzicale electrice, echipamente și aparate de gaz de uz casnic).

13. Produse pentru prevenirea și tratarea anumitor boli în condiții casnice (obiecte de igienă și sanitare din metal, cauciuc, textile și alte materiale, instrumente și aparate medicale, produse de igienă orală, lentile de ochelari, produse pentru îngrijirea copiilor, medicamente).

14. Jucării.

15. Produse intime pentru adulți.

Condiții de schimb și returnare a produselor:

Schimbul unui produs nealimentar de calitate corespunzătoare este posibil doar dacă produsul nu a fost utilizat, i s-au păstrat aspectul comercial, proprietățile de consum, sigiliile, ambalajul, etichetele originale, precum și bonul fiscal sau bonul de casă emis cumpărătorului împreună cu produsul achiziționat.

Schimbul sau returnarea produsului se efectuează în același magazin în care a fost achiziționat. În cazul cumpărării din magazinul online, schimbul se face la adresa: Chișinău, str. Otovasca, 29.

Contractul la distanță sau încheiat în afara spațiilor comerciale poate fi reziliat în termen de 14 zile de la data încheierii.

Pentru a beneficia de dreptul de revocare a contractului, consumatorul trebuie să completeze formularul standard de revocare și să-l trimită comerciantului.

Începând cu ziua în care consumatorul informează comerciantul despre revocarea contractului, acesta este obligat, fără întârzieri nejustificate, să trimită produsul sau să-l predea comerciantului ori unei persoane autorizate de comerciant pentru a-l primi, în termen de cel mult 14 zile.

Costurile de returnare a produsului sunt suportate de consumator, cu excepția cazului în care comerciantul a fost de acord să le suporte. De asemenea, consumatorul va compensa cheltuielile de livrare suportate de comerciant pentru expedierea inițială a produsului 250 lei pentru livrarea în Chișinău; 300 lei pentru suburbii; 250 lei plus tariful de livrare către oraș/sat în cazul în care livrarea a fost efectuată prin serviciul Nova Poshta.

Consumatorul este responsabil pentru orice diminuare a valorii produsului rezultată din manipularea acestuia, alta decât cea necesară pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării produsului. Pentru a determina natura, caracteristicile și funcționarea produsului, consumatorul trebuie să îl manipuleze cu grijă, așa cum ar face-o într-un magazin.

Compania are dreptul să reducă suma returnată consumatorului pentru a acoperi orice diminuare a valorii produsului cauzată de manipularea necorespunzătoare, alta decât cea necesară pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării produsului în perioada exercitării dreptului de revocare.

Nu se admite anularea următoarelor tipuri de contracte:

(a) contracte de prestări servicii după executarea completă a serviciului, dacă prestarea a început cu acordul prealabil explicit al consumatorului și după ce acesta a confirmat că a fost informat că își pierde dreptul de revocare după executarea completă a contractului de către comerciant;

(b) contracte privind livrarea de produse sau servicii al căror preț depinde de fluctuațiile pieței financiare, care nu pot fi controlate de comerciant și care pot avea loc în perioada de revocare;

(c) contracte de livrare a produselor care nu sunt prefabricate, ci realizate pe baza unei alegeri sau decizii individuale a consumatorului sau personalizate în mod clar;

(d) contracte privind livrarea de produse care se pot deteriora rapid sau expira;

(e) contracte privind livrarea de produse sigilate care, din motive de protecție a sănătății sau de igienă, nu pot fi returnate și care au fost desigilate de consumator;

(f) contracte de livrare a produselor care, după livrare, prin natura lor, devin inseparabile de alte produse;

(g) contracte privind livrarea de băuturi alcoolice al căror preț a fost convenit la încheierea contractului de vânzare, dar care pot fi livrate după mai mult de 30 de zile, iar valoarea lor reală depinde de fluctuații pe piață care nu pot fi controlate de comerciant;

(h) contracte în care consumatorul a solicitat în mod expres vizita comerciantului la domiciliu pentru reparații sau întreținere urgentă. Dacă, cu ocazia unei astfel de vizite, comerciantul oferă și alte servicii decât cele solicitate explicit sau livrează produse altele decât piesele de schimb necesare pentru reparație sau întreținere, dreptul de revocare se aplică acestor servicii sau produse suplimentare;

(i) contracte privind livrarea de înregistrări audio sau video sigilate sau programe informatice sigilate care au fost desigilate după livrare;

(j) contracte privind livrarea de ziare, reviste și alte publicații periodice, cu excepția contractelor de abonament;

(k) contracte încheiate în urma unei invitații deschise de participare la licitație;

(l) contracte privind servicii de cazare, altele decât cele rezidențiale, transportul de bunuri, inclusiv închirierea de unități de transport pentru o anumită dată, servicii de închiriere de autovehicule pentru transportul pasagerilor cu cel mult 8 locuri în afară de șofer, servicii de catering sau agrement, dacă contractul prevede o dată sau perioadă specifică de executare;

(m) contracte privind furnizarea de conținut digital care nu este livrat pe suport material, dacă executarea a început cu acordul expres prealabil al consumatorului și cu confirmarea că acesta își pierde dreptul de revocare după începerea executării.

LEGEA Nr. 105 din 13-03-2003 privind protecția consumatorilor, Publicată: 28-03-2024 în Monitorul Oficial Nr. 122-124 art. Nr. 195

Autoritatea responsabilă cu protecția consumatorilor în Republica Moldova este:

Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor

Adresa: mun. Chișinău, str. Vasile Alecsandri, 78

Tel: (+373-22)515151

E-mail: consumator@apc.gov.md

Site: www.consumator.gov.md

Plângerile sunt examinate în baza bonului fiscal sau altor documente care confirmă achiziția produsului sau prestarea serviciilor.

Descarcă formularul de reziliere a contractului la distanță